Pláč nad rozlitým červeným…

Pokles zájmu o tuzemská červená vína pokračuje, není divu – Vinařský fond ČR nepočítá s podporou a marketingem červených vín pro další tři roky!!

Fakta:

Z celkových 17 337,81 ha osázené plochy vinic ČR tvoří dvě třetiny odrůdy moštové bílé, jednu třetinu moštové modré a zanedbatelný podíl 1 % připadá na stolní a podnožové odrůdy.(Pramen: ÚKZUZ)

Nejvýznamnější modré moštové odrůdy – vinařská oblast Morava

Svatovavřinecké22,8%, Frankovka 21,6%,  Zweigeltrebe 14,4%, Rulandské modré 11,6%, Modrý Portugal 10,6%,  André 4,9%, Cabernet Sauvignon 4,3%,  Cabernet Moravia 3,9%, Dornfelder,1%, Merlot 1,7%.

Vinařský fond a podpora prodeje moravských červených vín:

Vinařský fond ČR  v minulosti soustředil své úsilí na podporu a propagaci bílých a růžových vín, přičemž červená vína byla po celou dobu opomíjena. Pokud můžeme hovořit o cílené podpoře červených vín, tak snad pouze dílčím způsobem a to díky Svatomartinským vínům. Zde se však vinař potýká v posledních letech stále klesající prodejní cenou. Odbyt modrých odrůd je z části realizován díky růžovým vínům, ani ta však problém s poklesem zájmu o domácí červená vína neřeší.

Je jen s podivem, že při přípravě zadání nové komunikační kampaně pro značku“ Vína z Čech, Vína z Moravy“ si zadavatel – Vinařský fond ČR tuto skutečnost opět neuvědomil. Jakoby nevěděl, že červenými odrůdami je u nás osázeno přes třicet procent vinic. A tak v zadání pro výběrové řízení na další tři roky propagace červených vín opět chybí. Ptáte se proč? Možná proto, že pro představitele Vinařského fondu je důležitější jméno vítězné agentury než zadání, které reaguje na poslední vývoj v obchodu s našimi víny!

Nejde přeci o budoucnost českých a moravských vín, ale o zakázku za 82 000 000 korun!

Posted in Archiv.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *